Het was zaterdag weer bloedheet in en rond de zeecontainers van onze opslag en we dachten dat het niet druk zou worden…

Het tegendeel was waar… honderden boeken, auto’s vol en de meest uiteenlopende zaken werden aangeleverd; het leek of heel veel mensen aan het verhuizen waren.

En ja hoor, daar kwam mijn vlooike aan, zeg maar vlooi, want dit één meter brede metalen item trok gelijk mijn aandacht. Loeizwaar (10 kg metaal) en je kon je vingers eraan branden, zo heet.

Direct in de auto gelegd, mee naar huis genomen en in de gang gezet… Frans zei, dat ontbreekt er bij ons nog… geen paard in de gang maar een hert!

Hier moet iemand toch heel blij van worden, staat fantastisch in een mancave of gewoon als unieke kapstok, waar dan ook. Net als altijd is de opbrengst geheel voor V&V onze muziekvereniging.

Maar we zijn nog een keer in touw om onze kas te spekken. Zondag 5 juli is de jaarmarkt in Alphen, met ‘Alphen aan de Mart’ en dan staan wij er ook weer met onze boeken, in de buurt van kinderdagverblijf het Treintje.

Alle boeken worden verkocht voor € 1,00. Kinderboeken voor € 0,50. Ideaal om in de vakantie eindelijk tijd te kunnen nemen om een goed boek te lezen of voor te lezen.

Dit was het weer en ik wens iedereen een heerlijke vakantie toe.

Drink veel (vooral water) en… je hoeft echt geen vakantie naar Verweggistan te boeken om bruin te worden want als ze Frans zien, vragen ze altijd waar die naar toe is geweest…

Tot de volgende vlooi Martine