Een groep van tien enthousiaste wandelaars nam deel vanuit woongemeenschap ‘De Schans’ aan de onlangs gehouden Chaamse Avondvierdaagse. Vorige week ontvingen de deelnemers uit handen van de Werkgroep Avondvierdaagse allemaal persoonlijk een medaille als bewijs voor hun deelname. “De uitreiking was helemaal in de trant van het WK voetbal. Naast de medailles werden er daarom ook oranje koeken uitgedeeld”, vertelt Sylvia Leuris van de werkgroep.
Door Berry van Oers
Uitreiking
De laatste jaren krijgen de deelnemers van ‘De Schans’ hun medailles meestal een paar dagen na de Avondvierdaagse uitgereikt van de organiserende werkgroep. Dit jaar was er een dilemma. De werkroep reikt de medailles meestal op dinsdag na de Avondvierdaagse uit, maar dat viel deze keer samen met de laatste kermisdag. ”En daar wilden de bewoners van ‘De Schans’ toch wel erg graag naartoe”, vertelt Sylvia. Daarom werd besloten om de uitreiking met een week uit te stellen.
Zonnig humeur
Sylvia: “Een delegatie van ‘De Schans’ kwam op zaterdag 30 mei als eerste bij de voorinschrijving inschrijven.” Het merendeel van de groep wandelaars van ‘De Schans’ koos voor de route van vijf kilometer. Er waren er ook die de route van drie kilometer liepen. De groep, bestaande uit Maurice, Melissa, Mischa, Danielle, Marjo, Marieke, Angela, Danique, Mark en Joost, lieten zich de ranja, krentenbollen, appels, speculaasjes en ijsjes die ze onderweg ontvingen bij de stempelpost goed smaken. Sylvia: “De wandelaars van ‘De Schans’ waren elke dag stipt op tijd aanwezig en brachten een zonnig humeur mee!”
