Van 15 tot en met 21 juni organiseerde de landelijke vereniging De Zonnebloem een Zonnebloemweek. Aan alle afdelingen werd gevraagd om juist in deze week een speciale activiteit te organiseren, weliswaar op eigen kosten!
Uiteraard heeft de afdeling Alphen hier gehoor aan gegeven. Op vrijdag 19 juni organiseerden we een verrassende picknick voor gasten en vrijwilligers in ons ‘thuishonk’ (de kantine van de tennisclub).
We gingen met zijn allen ‘lekker snacken’. De frietwagen aan de poort met frites, kroket, frikandel, bamischijf of kaassoufflé. Voor elk wat wils en dit konden we weer organiseren mede dankzij onze sponsoren.
Het was een bloedhete dag en daarom besloten we dat onze gasten gewoon rustig binnen konden blijven zitten. De vrijwilligers namen de bestelling op en liepen af en aan om iedereen te voorzien. Zo was het voor de gasten goed te doen op deze bijzonder warme dag.
Voor iedereen nog een ijsje toe en tot slot hadden Ineke en José nog aardbeien gedompeld in heerlijke Belgische chocola voor bij de koffie. Wat een leuke verrassing.
Het was weer een mooie, extra activiteit voor onze gasten die we ondanks de hitte toch door konden laten gaan.
We gaan weer Zonnebloemloten verkopen; misschien zijn ze al bij u aan de deur geweest.
Een lot kost € 3 waarvan €2,25 voor onze eigen afdeling in Alphen is. Ik hoop dat u ons werk een warm hart toedraagt zodat wij dit soort activiteiten kunnen blijven organiseren.
En wilt u echt iets voor de Zonnebloem betekenen dan zoeken we nog bestuursleden die op gemeentelijk niveau willen samenwerken met de landelijke Zonnebloemvereniging.
(info: Marjolein van Gorp, tel. 06-10580006)
