Omdat de temperatuur op donderdag 28 juni op het randje was, is de dag vooraf nog even overlegd met Alpacaboerderij ’t Wilgenhart. Gelukkig kon het bezoek doorgaan. Om 14.00 uur werden we ontvangen op het buitenterras, onder de stretch-tent. Daar was het, ondanks het warme weer, heerlijk toeven.
Na de koffie of thee met daarbij een groot stuk luchtig gebak, vertelde eigenares Vera uitgebreid hoe de Alpacaboerderij tot stand is gekomen. Ze doet dit mooie werk nog altijd met hulp van haar ouders en maar liefst 23 medewerkers, onder wie ook mensen met een verstandelijke beperking.
Daarna gingen we, voor wie dat wilde, naar de alpaca’s. Dat gedeelte lag wel in de zon, maar bijna iedereen ging toch mee en kreeg een bakje voer. In het begin leek het alsof de alpaca’s er niet zo veel zin in hadden, maar even later stonden er toch een paar enthousiast uit de bakjes te eten. Sommigen wilden zelfs uit twee bakjes tegelijk eten, dat natuurlijk voor de nodige vrolijke momenten zorgde.
Na afloop stond er gekoeld water met bekers klaar. Enkele gasten namen ook nog een kijkje in het boerderijwinkeltje. Als verrassing van de Zonnebloem mocht iedereen kiezen voor een bakje ijs of een drankje. De meeste gasten kozen voor ijs, dat met deze temperatuur natuurlijk extra goed smaakte.
Alles was heel goed verzorgd, zeker gezien het warme weer. Een mooi moment was dat mevrouw Noijens, met haar 95 jaar de oudste gast van de middag, er ook bij was. Zij komt bijna niet meer buiten, maar is deze middag toch de hele tijd buiten geweest en heeft zichtbaar genoten.
En dat maakt ons bij de Zonnebloem ook heel blij!
Meer informatie en foto’s vindt u op www.onsalphenchaam.nl en op onze website www.zonnebloem.nl/chaam
Heeft u interesse in deelname aan de Zonnebloem in Chaam, meld u dan aan als gast of vrijwilliger bij het secretariaat:
Ciska van Nispen T 06 51 42 56 22 – E ZonnebloemChaam@outlook.com
