Iedereen in Alphen kent de evenementen die Stichting Alphen Vooruit sinds jaar en dag organiseert: kindercarnaval, Koningsdag, Avondvierdaagse en de intocht van Sinterklaas om er maar een paar te noemen. Maar voor die organisatie heb je bestuur en ‘handjes’ nodig. Het bestuur heeft sinds kort een nieuwe impuls gekregen en extra handjes kan de stichting zeker gebruiken. Tijd voor een gesprek met nieuwe voorzitter Suzanne Olieslagers-Vlug.

Door Luc van Hoek

Succes

Suzanne is sinds kort toegetreden tot het bestuur van Alphen Vooruit. “Ik heb zelf drie jonge kinderen en weet hoeveel plezier zij hebben van de evenementen van Alphen Vooruit. Die zijn altijd een succes. Maar het bestuur had echt versterking nodig; Christoph Canoy was nog alleen over en had al aangegeven ook te stoppen. Gelukkig blijft hij in een werkgroep actief. Toen ik de oproep zag voor nieuwe bestuursleden heb ik wel even getwijfeld: maar ondanks onze drukke agenda vond ik toch dat ik een steentje bij wilde dragen aan Alphen Vooruit.”

Nieuwe energie

Het bestuur van Alphen Vooruit is nu weer op sterkte en begint met nieuwe energie. Suzanne: “naast mezelf als voorzitter vormen nu Corné Augustijn, Joyce Gulickx, Neel Huijben, Liesbeth Klaassen en Harold Weijers het bestuur. Wij pakken het beleid, de financiën, de pr en communicatie op. Naast het bestuur zijn er al sinds jaar en dag werkgroepen die de evenementen vorm geven. Die werken heel onafhankelijk en zijn sterk. Maar ook zij kunnen hulp gebruiken. Als bestuur hebben wij de rol om deze werkgroepen financieel en organisatorisch vooruit te helpen. En, zeker niet onbelangrijk, zijn de vrijwilligers. Zij zijn de ‘handjes’ die onze evenementen mogelijk maken: als verkeersbegeleider, achter de bar of als jurylid: ze zijn voor ons onmisbaar. Of ’t nu bestuur, werkgroep of vrijwilliger is: we pakken ’t samen op!”

Dank

Suzanne: “ We zijn de vorige bestuursleden heel dankbaar voor wat ze in al die jaren voor elkaar hebben gekregen. Ze hebben Alphen op de kaart gezet en veel kinderen blij gemaakt met hun evenementen. Op zondag 31 augustus nemen we officieel afscheid van Christoph, Anja Bijlsma en Noortje Backx.”

Vrijwilligers 19 september

De vraag om vrijwilligers blijft, bij elk evenement. Suzanne: “nogmaals, zij zijn onmisbaar. Ook is het maar voor een halve dag of zelfs voor een uur. We willen iedereen in zijn of haar kracht zetten. Daarom organiseren we op vrijdag 19 september een vrijwilligersavond: van 20.00 tot 22.00 uur is iedereen welkom in de zaal van Restaurant De Belhamel in de Raadhuisstraat. Daarmee danken we onze bestaande vrijwilligers en vertellen we meer over onze plannen en de rol die een nieuwe vrijwilliger hierbij kan spelen. Dus heb je zin om mee te helpen? Kom gerust binnenlopen; je bent van harte welkom!”