Zaterdag 20 juni stond met rood omcirkeld bij veel U8 tot en met U12 atleten; de enige echte Brabantse Kampioenschappen meerkamp. Het was echt meerkamp weer... warm en warmer. Gelukkig had de organisatie van Spiridon veel tenten, sponzen en water voorzien.

Voor Sven en Benjamin was het hun eerste officiële uitwedstrijd. Zij aan zij werden de PR’s aan elkaar geregen met zelfs een podiumplaats voor Sven als resultaat. Ook Laia, die samen met Emma de onderdelen afwerkte, kwam terecht op het podium; knap gedaan allebei. Cathaleya stond er min of meer alleen voor, hoewel, er was genoeg support en met drie PR’s was het ook een topdag. Liv en Lieke hadden samen ook veel plezier tijdens de onderdelen maar ook tussendoor. De sfeer in het team was dan ook wel top te noemen.

Jan en Xander zijn ervaringsdeskundigen en knalden door de onderdelen heen, met name hoog van Jan en de 1000m van Xander waren spectaculair. Even leek het er zelfs op dat Xander het CR zou verbeteren, maar hij kwam nog net te kort. Pep en Finn scoorden ook bij elk onderdeel veel punten en PR’s. Super gedaan!

Amber en Marit deden mee in het middagprogramma, ook zij behaalden PR’s en enkele podiumplaatsen. Amber werd zowel bij discus als speer eerste en Marit brons bij speer. De zon deed zijn best, maar ook onze atleten. Een fijne dag ook dankzij de ouders en hulp juryleden, nu op naar de zomerperiode.