Zaterdag was het voor bijna de hele vereniging wedstrijd in Goes. Het was warm dus die klamme handjes van de zenuwen vielen niet zo op. Er is namelijk de afgelopen maanden hard gewerkt aan nieuwe routines. Solo's, duo's en teams. Superleuk voor het publiek en superspannend voor de meiden en ook een beetje voor de coaches.
Zo was het voor het nieuwe B-team spannend, want die hebben voor het eerst met z’n vijven de show van Peter Pan aan de jury laten zien. Het was voor Kensi helemaal de eerste keer, maar ook voor de coaches Joyce en Daphne. Ze hadden dus ook wat zenuwen; dit was het eerste resultaat van hun huidige samenwerking. Het ging heel erg goed en dat is meteen beloond met een plaatsing voor het NK!
Puck was toch ook wel nerveus; zij deed namelijk voor de eerste keer haar solo, die ze samen met Daphne getraind heeft. Ze wist heel goed wat ze moest doen, lachte lief naar de jury, maar verder was ze opperst geconcentreerd. Ook hebben we twee nieuwe duo’s mogen aanschouwen. Nora en Sanne onder leiding van Joyce. Op de trainingen hebben ze keihard gewerkt en lukte het menig keer niet zoals ze zouden willen. Maar blijkbaar hebben ze de kick van de wedstrijd nodig om goed te presteren! Alle drie waren ook dik tevreden nadien. Nore en Fenna: ook een nieuw duo. Op de muziek van Rio straalden deze twee mooie paradijsvogels letterlijk van oor tot oor op de vloer. Net als coach Esther waren zij ook blij en tevreden nadien. Nora en Zina hadden beiden ook een nieuwe solo en allebei pech; de verkeerde muziek werd gestart. Ze begonnen echter gewoon opnieuw; toppers zijn het! Net als Olivia en Lotte. Hun nieuwe solo’s raakten de moeders op de tribune, net als de jury. Het slot was voor het A-team. De zenuwen waren hoog, want ze zijn nu met z’n achten en dat was een heuse uitdaging op de muziek van ABBA.
Tijdens de prijsuitreiking zijn alle kleuren medailles in ontvangst genomen door de meiden van St Remi. Hoe mooi is dat? Nu is de welverdiende vakantie in zicht. De trainingen starten weer op maandag 31 augustus. Wil je een keer meedoen met onze leuke meiden? Dat kan, altijd welkom op maandag of donderdag!
