Op 1 april 2011 begon het avontuur voor Dennis Laurijssen in het pand van voormalige Garage Jac. Brosens. Nu, amper 15 jaar later, is het garagebedrijf in de regio uitgegroeid tot een vaste waarde. En dat is ook bij de deskundigen in de branche niet onopgemerkt gebleven: het autobedrijf is nu zelfs genomineerd voor de prestigieuze landelijke prijs: Onafhankelijk Autobedrijf van het Jaar 2026!
Door Luc van Hoek
Groei
Dennis en Marieke Laurijssen vertellen met terechte trots het verhaal van het garagebedrijf aan de Smederijstraat 15 in Baarle-Nassau. Inmiddels heeft het bedrijf een forse groei doorgemaakt. “Vijftien jaar geleden begonnen we met z’n drieën. We zijn nu met z’n zessen en daarnaast hebben we nog leerlingen en chauffeurs. Dat we nu genomineerd zijn voor deze mooie prijs is een erkenning voor al het werk dat we samen verzet hebben.” Zo’n nominatie komt namelijk niet zomaar aanwaaien: er gaat een heel traject aan vooraf. Dennis: “De overkoepelende organisatie BOVAG staat voor kwaliteit en garantie. Zij kennen ons bedrijf goed; de Manager Zuid heeft ons voorgedragen. Zij selecteren onder andere door op basis van reviews en een ‘mystery shopping’ (een onaangekondigd en anoniem bezoek aan de garage). Ondernemerschap, klantgerichtheid en vakmanschap werden al beoordeeld. Op basis hiervan kregen we begin april te horen dat we bij de top 10 van onafhankelijke autobedrijven hoorden!”
Bedrijfsanalyse
Op 11 juni werden de 10 genomineerde bedrijven in Bunnik al in ’t zonnetje gezet. Maar hiermee was nog maar de eerste stap gezet. “We hebben een korte pitch gemaakt van ons bedrijf. Binnenkort zal er een complete bedrijfsanalyse gemaakt worden waarin een deskundige vakjury kijkt naar bedrijfsvoering, klantbeleving, digitalisering, online presentatie, duurzaamheid, maatschappelijke betrokkenheid en personeelsbeleid. Eind juli zullen dan de laatste 3 autobedrijven gekozen worden. Tot slot zullen 6 deskundigen (in 2 groepen van 3) met een bedrijfsbezoek de definitieve beoordeling doen en de uitslag vastleggen. De winnaar wordt bekend gemaakt op dinsdag 6 oktober tijdens de BOVAG Supercharge in Den Bosch. Nu we zo ver zijn gekomen, begint het bij ons wel echt te kriebelen; we willen graag bij de top-3 horen…”
Samen
Dennis en Marieke wijzen nog maar eens op de kracht van samenwerking: “De jongens gaan er écht voor. Er is een sterk groepsgevoel en we werken met plezier, ook de leerlingen die bij ons ervaring opdoen. We hebben al extra opruimdagen gepland en een klusjeslijst gemaakt. Wekelijks rapporteren wij en daar leer je veel van; en je kunt ook beter sturen op verbetering. Ook de leveranciers, die vaak dagelijks hier komen, zijn voor ons belangrijk. Ook zij dragen bij aan dit resultaat. We doen ’t samen als team!”
